21 Ιανουαρίου 2008

ΠΩΣ Η ΚΟΥΖΙΝΑ ΤΗΣ ΓΙΑΓΙΑΣ ΜΟΥ ΣΥΝΤΗΡΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ


Η γιαγιά η Ουρανία, ήταν απ τη Σινώπη του Εύξεινου Πόντου.
Ο προπάππος ο Νικολής, ο πατέρας της δηλαδή,ήταν αγιογράφος σπουδαγμένος στο Αγιο Όρος.
Και φωτογράφος.
Απ τη Σινώπη κιαυτός,με καταγωγή από την Πόλη.
Όταν τους μάζεψαν για την εξορία, ο προπάππος μου και η γιαγιά μου είχαν βρεθεί σε μιά γειτονική πόλη , όπου είχαν πάει γιά να βγάλει κάτι φωτογραφίες ο πατέρας της σε μιά οικογένεια.
Η υπόλοιποι,δηλαδή η μάννα της και οι τρεις αδερφές της , κατάφεραν να το σκάσουν -αφου πρώτα τους ειδοποίησε ένας καλός τούρκος γείτονας.
Ο ίδιος, που τους ανάγκασε και του ¨πούλησαν ¨ και το τριώροφο που μόλις είχαν χτίσει.
Αφού έκαναν πρώτα ένα συνωστισμό για λίγο στο λιμάνι της Σινώπης, μετα, με το πλοίο της γραμμής διπλοφορτωμένο , μέσω της Γεωργίας, ήρθαν στην ελλάδα.
Η γιαγιά μου και ο πατέρας της , ένα τσούρμο γυναίκες , άντρες και παιδιά , δεν έτυχαν χάριτος ιστορικής υπόμνησης .
Ωστόσο μεσω διάφορων ευρωπαικών μονοπατιών, και απο χιονοδρομικό σε χιονοδρομικό , βαδίζοντας στο δρόμο του θανάτου, έφτασαν -όσοι απόμειναν ζωντανοί -στο Μπερούτι, στο Λίβανο.
Ο προπάππος ο Νικολής ζαλώθηκε ξανά τα σύνεργα τα φωτογραφικά που ευτυχώς τα είχε μαζί του όταν τον έστειλαν εξοχή, και ξεκίνησε τη νέα του φωτογραφική του καριέρα στη Βυρηττό.
Η γιαγιά 12 χρονώ παιδάκι πήγε ψυχοκόρη σε μιά κυρά.
Από σπίτι εχούμενο, που έκαναν και σοροπιαστά.
Εκεί λοιπόν η γιαγιά μου, έμαθε να κάνει μπακλαβά.
Μετά από πολλά χρόνια , έμαθα και γω τη συνταγή του μπακλαβά μελωμένη με το παραμύθι της εξορίας.
Πρίν από μένα την είχε μάθει η μαμά μου.
Τώρα περιμένω και γώ να τη μάθω στην κόρη μου.
Άν καταφέρω να τον πετύχει κιόλας , θα πεί , πως η γιαγιά δεν βολτάρισε αδίκως μέχρι το μπερούτι .
Γιατί μαζί με την συνταγή του μπακλαβά, η δισέγγονη , θα γευτεί και την ιστορία της εξορίας.

38 σχόλια:

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Καλορίζικο, το σπιτικό...
Μπαίνω με τα δύο αριστερά πόδια για ποδαρικό...

demetrat είπε...

ευχαριστούμε πολύ.
καλωσήρθατε.
Είναι λίγο μονοκατοικία, αλλά σε λίγο θα γίνουμε πολλοι.
:-))
δ

to hondro bizeli είπε...

S auto to spiti pou rthame petra na mh ragisei ki o noikokurhs tou spitiou 1000xronia na zhsei!!!

Kapetanios είπε...

Τώρα, αυτό καλό είναι?
Για την γεύση της εξορίας που θα πάρει η δισέγγονη λέω.
(αυτό το αγρικουλτούρα είναι κάτι σαν την αγρανάπαυση περίπου ? :)
Καλή αρχή μπρε μανδαμ D :)))

demetrat είπε...

κύριον καπετάνιο,
Μπα καλώστα τα παιδιάάά , απόξω.
καλωσήρθατε στο φτωχικό μας.
ποιός καλός αέεερας σας έστειλε καταδώ;
Οσο για το καλό,μιά χαρά μπορεί και μαυτή τη γεύση η εγγονή.
θα μπορουσε μετά από μιά καλή αγρικουλτούρα, να υπάρξει και μία αγρανάπαυση βρε.

:)))
υ.γ ευχαριστώ για τις ευχές, ας είναι καλά μιά γνωστή. :))

patsiouri είπε...

Καλοστέριωτη!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Μόνο που διαβάζω τη λέξη "ψυχοκόρη" με πιάνει κατάθλιψη γαμώτο....

demetrat είπε...

@προς ΧΟΝΤΡΟ ΜΠΙΖΕΛΙ.
καλωσορίσατε , και εσείς και το χόντρος σας.
Καθίστε,θα βγάλουμε και φοντάν :))
δ

demetrat είπε...

Προς πατσιούρι
σας ευχαριστούμε,κοπιάστε.:))
Ναί,ήταν το πολίτικαλ κορέκτ του
΄΄δουλάρα΄΄ της εποχής.
δ.

αερικό είπε...

Ειδες Δημητρουλα
τι γλυκο που ειναι οταν κατι απ' τα παλια το ντυνουμε με την δικη του μικρη ή μεγαλη ιστορια;

αθεόφοβος είπε...

Δεν είμαι φίλος του μπακλαβά αλλά η ιστορία σου με γλύκανε!

demetrat είπε...

Καλώς μου το το ΑΕΡΙΚΟ.
Ναι είναι γλυκό.
Είναι αυτό το πικρό που γλυκαίνει τελικά,
αφού εσύ ξέρεις πως μέσα σου κρατάς τα ιερά και τα όσια και τα κερνάς ήσυχα ήσυχα και νοικοκυρεμένα,
σχεδόν δασκαλίστικα ,
μ ένα μπακλαβά.
δ.

demetrat είπε...

προς αθεόφοβον.
Αυτό το κακό έχουν αυτές οι ιστορίες.
Σε γλυκαίνουν.:))
Καλώς όρισες
δ

Kapetanios είπε...

Εμένα τα γλυκά
μου τα απαγορεύει ο γιατρός μου..
Καλην εσπέρα μανδάμ D :)

demetrat είπε...

Προς κύριον καπετάνιον.
Μωρέ κατάλαβα εγώ που στράβωσες.
Γιατί αρέ, δε σαρέσουν οι συνωστισμοί; :))
δ

ΠανωςΚ. είπε...

Καλά, εγώ πρωτομπαίνω μετά φόβου Θεού. Αυτό το αγρικουλτούρα δεν το βλέπω σαν αγρανάπαυση που λέει ο καπετάνιος. Περσότερο σαν άγρια κουλτούρα μου κάνει.
Ουτε κιχ δεν θα βγάζουμε...

demetrat είπε...

Έλα καλέ ΠΑΝΩ μ
που μας το παίζεις και ψόφιος κοριός.
Σε θερμοκήπιο μπαίνεις :))
Μωρ έτσι τόειδε κιαυτός, αλλά πήγαινε για ψάρεμα.
δ
υ.γ καλά έκανες και μπήκες.

Kapetanios είπε...

Είμαι μικροβιοφοβικός..
( τι να κάμω , σκιάζομαι εύκολα ο καψερός )
Πάντως κανένα κιχ θα βγάζουμε κάπου κάπου ( μαζί με τον Πάνωκάτω μας )
Καλημέρα σας εκεια πέρα στην Κρήτη
:)

demetrat είπε...

Ζια σου τσε σένα καπετάνιε ετσια πέρα στην πελοπόννησο. :)
Και τι σας κρατάει και δεν το βγάζετε ορε;
Ολοι για ένα κίχ παρακαλάμε.
Και δύο μη σου πω- ε το δικαιούται και Πάνος-
δ

Ανώνυμος είπε...

Καλό ξαλάφρωμα, κοριτσάρα μου, τι καλορίζικο κ.λ.π., το ξαλάφρωμα είναι το σημαντικό! Να μιλήσουμε, να γελάσουμε, να θυμώσουμε, αλλά να μη σκάσουμε! Προς Θεού να μη σκάσουμε! Εγώ πάντως έχω σκάσει που την Τετάρτη, κατεδαφίζουνε τις πελλάδες στο Μεσολόγγι, γιατί "αποτελούν εστία βρωμιάς για το περβάλλον"!!! Οι...καθαροί, οι οικολόγοι, μη χέσω... Ενώ οι καινούργιες μονάδες επεξεργασίας λιθάνθρακα στο Μαντούδι θα γεμίσουν τα πνευμόνια μας με καθαρό αέρα! Κανας Μεσολογγίτης θυμωμένος, μα πολύ θυμωμένος, μα πάρα πολύ θυμωμένος, θ"αναι την Τετάρτη εκεί? Κι' άμα λάχει και είναι πολλοί Μεσολογγίτες θυμωμένοι, μα πολύ θυμωμένοι...ακόμα καλύτερα!

demetrat είπε...

Καλώς τη συμμαθήτρια.:-)
Και που να το φανταζόμασταν πως θα ξαναγράφαμε σε λεύκωμα ε;
Γιά πες γιαυτό περισσοτερες λεπτομέρειες;
Γιατί δεν έχω παρει χαμπάρι τι γίνεται.
δ

Ανώνυμος είπε...

Το άκουσα το Σάββατο στην πρωινή ζώνη, κι απο τότε σιγή ιχθύος τα κανάλια... Ασε που τώρα έχουμε και κηδείες, Θεός σχωρέστον τον άνθρωπο... Οσο για τον συνωστισμό στη Σινώπη, άς είναι καλά ο Αττατούρκ, που βοήθησε στην αποσυμφόρηση των λιμανιών! Γιαυτό εξάλλου του κατέθεσε και στεφάνι ο Κωστάκης. Μόνο το "ευχαριστώ του Σημίτη δεν έφτανε, κι ένα στεφάνι στον Κεμάλ, έρχεται και δένει το γλυκό!
Θάλεια

demetrat είπε...

Πρόλαβα και έρριξα μιά ματιά, στο δίκτυο, και από ό,τι είδα, είναι αρκετά αγριεμένοι και οι Μεσολογγίτες.
Ε, έτσι κιαλλιώς,
εμείς τα καινούρια παλληκάρια,
μόνο για το συνωστισμό στη Σμύρνη παραλίγο να μάθουμε.
Για φέτος το γλυτώσαμε, αλλά καταλάβαμε τι μας περιμένει.
Σε παρακαλώ, σε παρακαλώ, άμα δεν καταθέσει στεφάνι ο κουμπάρος στον κεμάλ, ποιός θα καταθέσει η θειά μου η μαριγώ;
δ

Kapetanios είπε...

Την εμπεδώσαμε την Ιστορία λέμεεε :))
Μην την συντηρείς άλλο!:)
( πολύ ενδιαφέρουσα η "ανώνυμος"!
αυτή είναι η γοητεία του μπλογκιγκ)

Καλημέραααα

demetrat είπε...

ρε Θάλεια, να υπογράφεις άλλη φορά.
Γιατί κάτι μυαλά δουλεύουν ανάποδα.
δ

Kapetanios είπε...

!!
Μανδαμ D
εκεί στην Κρήτη
να αποφεύγετε τα ορεινά
Κρύβουν κινδύνους
( για νέο ποστ χτυπούσε η καμπάνα μρεεεε
αλλά που να καταλάβεις με τόσες καμπάνες που χτυπούνε πένθιμα για τον πνευματικό μας πατέρα)

@ Θάλεια
Ενδιαφέρουσες οι απόψεις σας έγραψα
και αυτό εννοούσα :))
(φιλενάδα σας είναι αυτό το κουζουλό η ντεμετρτ καλέ? :))

αερικό είπε...

Δημητρουλα
Για ποια Κρητη μιλαει ο Καπταιν;..

demetrat είπε...

ΑΕΡΙΚΟ
Δεν ξέρω ακριβώς,στην αρχή νόμισα πως έκανε πλάκα.
Αλλά μάλλον γιά σοβαρά το λέει.Γιά τσεκάρισε γιατί μου φαίνεται πως απ τη θλίψη, έχουμε χάσει το μπούσουλα.
δ :))

demetrat είπε...

προς ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΝ
Εμεις δεν είμεθα ταχείς και καταρτισμένοι όπως εσεις.
Έτοιμο το είχαμε , αλλά θέλαμε και την επιστασία μας.
Πήρες τα νησιά σβάρα;
Και τα τελευταία , έσονται πρώτα;
Τι πίνς και δε μας δινς ορέ;
δ

Kapetanios είπε...

Καρουτόζουμο..
είμαι της υγιεινής διατροφής
( κάνει καλό και στην όραση)


Ποιόν είπες καταρτισμένο ορέ??
Εγώ μόνο με φουσκωτά ασχολούμαι (προς το παρόν)
Ας κάνουν καλά οι ιστιοπλόοι

Αφού σε λέω ξέρω από Κρήτη
δεν θυμάσαι που παρ ολίγον να βγούμε και συγγενείς
( για ψάχτω λίγο με την μνήμη γιατί δεν είναι καλά σημάδια αυτά)

Μπονζουρ

demetrat είπε...

Βρε πασάκα μ, γιατί ψάχνεις το μυαλόσ.
Γιατί πας στα δύσκολα;
Γιά δες στα δικά μου εκει απάνω δεξιά;
δ
υ.γ
και γώ ξέρω από Κρήτη,
μωρε λες να αρχίσω να ψάχνομαι και γω;:))

demetrat είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
demetrat είπε...

α ,μποντζιόρνο
δ

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν, ξεχάστε το Θάλεια... Απο δω και πέρα, υπογράφω ως "ταγάρι". Ταιριάζει με τα χέρια μου απ'τη μιά, και μέ τη σχέση μου με την τεχνολογία απ'την άλλη... Αχ, βρε Ρουλάκι της νιότης μας, γιατί ξόρκισες μαζι με την μπιρίμπα τα γηρατειά? Η καλύτερα, γιατι ξόρκισες μαζι με τα γηρατειά και την μπιρίμπα? Δεν το ξέρεις το περίφημο "όποιος δεν ξέρει χαρτιά, κακά γεράματα θάχει!" Προσωπικά, προτιμάω να περιορίσω την παρουσία μου, σε στρογγυλό τραπέζι και να διατηρώ σε υψηλά επίπεδα την αδρεναλίνη μου, παρά να επιβάλλω την γεροντική μου άνοια, σε γκρουπάκια χαρούμενων εκδρομέων, φορώντας σορτσάκια, καπελλάκι, και αθλητικά για να πείσω τον εαυτό μου, ότι "κρατιέμαι" ακόμα! (οποιοσδήποτε συσχετισμός με γκρουπάκια Αμερικανών, σε δίπατα λεωφορεία, είναι συμπτωματικός!)
Το Ταγάρι

demetrat είπε...

Μωρέ ταγαράκι μου,
πρώτον το έγκλημα ήταν στιγμιαίο και η ισορροπία αποκαταστάθηκε.
Δεύτερον καί χαρτιά θα παίξουμε και στα όρη σταγρια βουνά θα πάμε,
και
τρίτον ουδεμία σχέσις με αμερικάνους νερουλιάρηδες, διότι ως γνωστόν στις εκδρομές μαθαίνω πως πααίνετε με φορτηγάκια.:))
δ

Ανώνυμος είπε...

Αμέ, με φορηγάκια αγροτικά, και τα παρκάρουμε και δίπλα στα ΚΑΓΕΝ ά μα λάχει να πούμε! Το ταγάρι

Roadartist είπε...

ωραίο ποστ!!

demetrat είπε...

Χαίρομαι που σου άρεσε roadartist.
Και καλως μας ήρθες απ το δρόμο.
δ

Savvas the Junior είπε...

Και μετά σου λένε οτι συνωστιζόντουσαν στα λιμάνια οι έλληνες για να πάρουν τα........Ferry Boat για απέναντι. Ντοπή σε όσους διδάσκουν αυτά τα αίσχη στα ελληνόπουλα. Ντοπή και σ'αυτούς που τους αφήνουν. Ντροπή.............