25 Ιουλίου 2008

εικονες καλοκαιριού

εικόνα πρώτη

Κόσμος ,κόσμος ,κόσμος,πούλμαν ,ποδήλατα ,μηχανάκια, σκαμνάκια , κιλιμάκια στο χέρι.
Όλοι χυμένοι εκεί μπροστά στο ξέφωτο του ωδείου, στη Νικόπολη.
-Καθίστε εδώ, μη κουνηθείτε , πάω να φέρω και τη μάννα σας.
Έκανε δύο δρομολόγια με το χοντάκι που είχε τότε.
Παπάκια τα είπαν μετά αυτά.
Μπροστά, πίσω απ' το τιμόνι, και όρθιος ανάμεσα στα πόδια του, ο αδερφός μου .
Πιό μικρός.
Πίσω καθότι πιό μεγάλη και γιά κανέναν άλλο λόγο παρά μόνο επειδή δεν χώραγα μπροστά, εγώ.
Καθε καλοκαίρι που ξεκίναγαν τα Νικοπόλεια ,(πολιτιστικές εκδηλώσεις τις λένε τώρα), πηγαίναμε ανελλιπώς οικογενειακώς με τον τρόπο που σας είπα,(με τον ίδιο ακριβως και φεύγαμε) να παρακολουθήσουμε αρχαία τραγωδία.
Πέρασαν χρόνια να γιά ξεμπερδευτώ και να καταλάβω πως στο ωδείο παιζόταν το θέατρο,και πως το θέατρο ήταν άνεργο.
Γύρναγε με το μηχανάκι, και με την Άννα.
Σινιαρισμένη αυτή και κοκκέτα.
Πως τα κατάφερνε και μηχανάκι και κοκκεταρία ποτέ δεν το κατάλαβα.
Περνάγαμε απ' τα εισητήρια, εγώ δεν μεγάλωσα ποτέ πάνω απ' τα 10 ,μέχρι που πήγα στην δευτέρα γυμνασίου, όπου και έβαλα βέτο τι στο διάλο ήμουνα δεκατέσσερα και μισό και αν δεν τόλεγα τότε πότε θα τόλεγα!
Καθόμασταν στην κερκίδα στη μέση, με τα μαξιλαράκια που είχαμε φέρει απ το σπίτι.
Στο διάλειμμα είχαμε γιορτή ,μας έφερνε ο μπαμπάς από ένα παγωμένο μπυράλ και καλαμπόκι ψητό στα δύο.
Μετά γελάγαμε με τις φάτσες μας και όλη εκείνη τη μαυρίλα της ψητής φλούδας που είχε χωθεί ανάμεσα στα δόντια μας.
Χάζευα επίσης τις κυρίες με τα άσπρα που κυκλοφορούσαν μπροστά μπροστά, σηκώνονταν ξεσκόνιζαν με το χέρι το μαξιλαράκι , λές και ο κώλος τους κατέβαζε σκόνη , ξανακάθονταν, και ξαναά μανά το ίδιο, μέχρι που ξανάρχιζε η αρχαία τραγωδία.
Εκτός απ τις πρώτες σειρές που ήταν οι επίσημοι, οι πλούσιοι, και οι ηθοποιοί που δέν έπαιζαν,όοοοολοι οι αποπίσω ήταν οι δημόσιοϋπάλληλοι απ' την Πρέβεζα και οι χωριάτες απ το Μύτικα,το Κανάλι τη Σμυρτούλα και τον Αρχάγγελο,που σημειωτέον δεν χάνανε παράσταση και τη σχολιάζανε και μετά στο καφενείο του χωριού.
Με μοναδικό κριτήριο όχι τις παπαριές των κριτικών, αλλά αυτό το :
-Ακούς ικί!, ακούς! Tόνε πίστεψα π'δάκιμ' σ'λέω!!

Δεν μου αρέσει το θέατρο.
Και ποτέ δεν πηγαίνω.
Το μόνο που ανέχομαι είναι οι αρχαίες τραγωδίες.Και ο Αριστοφάνης.
Την τελευταία φορά που πήγα στο αρχαίο ωδείο της Νικόπολης, ήταν μαζί μου και η Ιφιγένεια εν Ταύροις.
Την ακολουθούσε η Λυδία Κονιόρδου.
Ακούς !! την πίστεψα!!
Οι κυρίες των πρώτων σειρών εξακολουθούσαν να ανεβοκατεβάζουν τους κώλους τους στο μαξιλαράκι τους,και εκεί κατάλαβα, πως τα κορκόλια των ασπροντυμένων κυριών των πρώτων καθισμάτων είναι διαχρονικά και απέθαντα.
Έλλειπαν όμως τα ποδήλατα.Και τα μηχανάκια.
Τα αυτοκίνητα πάμπολλα,και θέση δύσκολα εύρισκες.
Το πόπ κόρν άφθονο.Και τα άϊς τι και τα σπράϊτ και οι κοκακόλες.
Κανείς δεν καταδέχονταν πιά να εκθέσει το 14χρονο βλαστάρι του και να μην κόψει εισητήριο.
Έτσι κιαλλιώς φρόντιζε από τα πρίν να το προμηθευτεί τσάμπα απ' το γνωστό του, της Νομαρχίας.
Kαι δεν ξαναπήγα.




Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

29 σχόλια:

Spy είπε...

Tι τραγωδία κι αυτή...
Oύτε ένα μπυράλ δεν έμεινε από τότε, να σας θυμίζει εκείνες τις εποχές;

παράλληλος είπε...

Τέσσερα χρόνια έχεις να δεις θέατρο;
Οποία τραγωδία! (για το θέατρο).

Το σκηνικό των παιδικών σου αναμνήσεων, πάντως, μου έφερε στο νου ταινίες του ιταλικού νεορεαλισμού. Αφού να φανταστείς τις εικόνες που περιγράφεις, τις βλέπω ασπρόμαυρες...

demetrat είπε...

παράλληλος
Έτσι πρέπει να τις δεις, εκτός απ τις σκηνές με το μπυράλ.Αυτό θα κοκκινίζει.
Γιατί έπαιξε και πριν 4 χρόνια η Λυδία Ιφιγένεια ;
:))

demetrat είπε...

Spy
Κάπου διάβασα πως το ξαναβγάζουνε.
Το τάμ- τάμ ψάχνω ακόμα!

ο αποτέτοιος είπε...

τι ωραία που δεν περίμενες το σεπτέμβρη για να γράψεις ποστ!

εγώ συμφωνώ με τον παράλληλο, και εγώ αυτό ήθελα να πω. ασπρομαυρίλα φουλ! (με την όμορφη έννοια έτσι; γιατί έτσι όπως το γραψα σαν άσχημο ακούγεται)

ΠανωςΚ. είπε...

Teatro Paradiso, συμφωνώ με τους προλαλήσαντες.
Αν και δεν είμαι ακριβώς σίγουρος τι είναι είναι το θέατρο (μόνο απ' έξω τα εχω δει) ούτε ο παράδεισος (αυτόν ούτε απέξω...)

demetrat είπε...

ρε αποτέτοιε μου, η ασπρομαυρίλα βγαίνει και σε καλή έννοια;
Καλά το φούλ, βγαίνει.Τσεκαρισμένο.

demetrat είπε...

πάνως μου,
το συγκεκρίμενο paradiso.
ούτε θέατρο είναι, ούτε παράδεισος.
Είναι γιά πάντα γιά τους απέξω.
Πάντως μιλάμε γιά την τέλεια συμφωνία,με ολους τους προλαλήσαντες!!
Βρε σεις, εδώ είναι μποστάνι , δεν είναι αμφιθέατρον!

athinovio είπε...

γειά σου δήμητρα!

εγώ ήμουνα στη χορωδία αρμονία και δίναμε κάθε χρόνο συναυλίες. ήταν αξέχαστες για μας αλλά δεν είχα ιδέα πως τα έβλεπαν οι υπόλοιποι....
τώρα πια που χρόνος για τέτοια.....

αν δε με πετύχεις εσύ θα σε πετύχω εγώ!
:)

Darthiir the Abban είπε...

Μμμμμ ρόκες ε; Χμμμ...
Κάτσε να βρω κανάν καλαμποκά μια απ' αυτές τις μέρες...

(Οι κυρίες με τ' άσπρα πάντα θα σκουπίζουν...)

demetrat είπε...

ναί σου λέω, ρόκες. Τρυφερές και μοσχοβολιστές.
(το κακό είναι πως αυτές ειδικά με τα άσπρα τών πρώτων καθισμάτων,έχουν και επιδέξιους κώλους γιά την κάθε περίσταση.)

demetrat είπε...

athinovio
άν υποψιαστώ πως τραγούδαγες μαζί με την Άννα τους ελεύθερους πολιορκημένους, .....
:))

Darthiir the Abban είπε...

Μιαμ μιαμ μιαμ...
(Όπως είδες υπάρχει κάτι{για το οποίο ο κώλος τς δεν έιναι απιδέξιος: Το σκούπισμα ;)}

demetrat είπε...

να σου πω, μετά από όλα αυτά που έχουν δει τα ματάκια μου.
ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΜΗΝ ΗΜΟΥΝΑ ΚΑΙ ΓΩ.
και πολλές άλλες σαν και μένα.

athinovio είπε...

είχαμε μια άννα....

Ioannis Skordopoutsoglou είπε...

Έχω την εντύπωση πως τελικά για όλους τους ξέρω γω 30 και άνω τα θέατρα κάτι τέτοια θυμίζουν. Και καλά εσύ πήγαινες στο θέατρο. Εγώ ήμουν και νέος πρωτοπόρος και παίζαμε θέατρο στα χωριά στα φεστιβαλ ΚΝΕ Οδηγητή; Ξέρεις τι είναι να λες την ατάκα και να συμπληρώνει και παππούς από κάτω;Αλλά στη κάνω σε μεταφορικό μέσο. Είχαμε κλούβα Φόλκσβάγκεν χίπικη και μάλιστα πορτοκαλί. Μάλιστα.

kapetanios είπε...

Ηθοποιός
σημαίνει φως
Για το θέατρο δεν θυμάμαι να έχω ακούσει κάτι σχετικό.
Τα καλοκαίρια είχαν ένα χρώμα τότες , δεν λέω.
Και σήμερα έχουν.
Το χρώμα του χρήματος
μπονζουρ μανδαμ D
(ε ναι, τα χτυπήσαμε τα μεζεκλίκια μας με το σκύλο μανδαμ , γιατί να το κρύψουμε ?
Είμαστε αδύνατοι( απο το αδύναμοι) άνθρωποι.
Τι να κάνουμε.)

Nikos.Lioliopoulos είπε...

Πολυ όμορφη περιγραφή . Εγω πάντως δεν πείστηκα ότι δεν σου αρέσει το θέατρο. Μάλλον δεν αντέχεις τους επιδέξιους κώλους των κυριών!

demetrat είπε...

athinovio
πάντως θάχει πολλή πλάκα νάναι η ίδια.
Ιωάννις
Ευτυχώς μανάρι μου, εγώ τέτοια καταντήματα δε τάδα στη ζωή μου.
Εκεί με το πορτοκαλί το βανάκι τόσωσες λίγο.
Φαίνεται σας είχε πολύ ανάγκη το κόμμα, γιατί θάπρεπε να δει τον κίνδυνο και να σας σκοτώσει όταν είσαστε μικρά.
(κανα βιντεάκι σε γιουτούμπ δεν εχεις να ανεβάσεις να δουμε οι καψεροί που είμαστε και πικραμένοι;)

demetrat είπε...

καπετάνιε
πως είσαι μιά σουπιά σγουρομάλλα ήτο εμφανέστατον και διαγνωσμένον εκ της πρώτης ματιάς.
Πως σου φάνηκε το σκηνικό; εκεί στης πίνδου μας τα βουνά;
Ναι ρε γαμώτο, σκέφτομαι καμμιά φορά, εγώ γερνάω και γίνομαι σκατοπαράξενη, ή όντως τότε τα καλοκαίρια είχαν και χρώμα και άρωμα;
(αντε, τωρα βάλτε κώλο στο μαξιλαράκι και μαζευτήτε σπίτια σας.)

demetrat είπε...

Nikos.Lioliopoulos
Το μόνο σίγουρο είναι πως, οι κώλοι των κυριών των πρώτων καθισμάτων μου είναι απεχθέστατοι.
Και γιαυτό έχασα και το μόνο θέατρο που θα μπορούσα να δω.
Το άλλο , προτιμώ να το βλέπω στον κινηματογράφο.:)

aKanonisti είπε...

Γεια...
Να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό.. που είδες μόνο λευκοντυμένες χονδροκώλες κυρίες και δεν ζεις το δικό μας δράμα, που βλεπουμε τον Ψωμιάδη και τον Παπαγεωργόπουλο στην αρχή κάθε εκδηλωσης... με ύφος προβληματισμένο...λες και θα τους αναγκάσουμε να παρακολουθήσουν ολόκληρη την εκδήλωση....

Υ.Γ. Τι δεν θα εδινα για ένα ταμταμ....

Ioannis Skordopoutsoglou είπε...

Ξέχασα να αναφέρω την περίπτωση του φίλου Αλεχάντρο που έχει καταγωγή από Καβάλα μεριά. Η μάνα του τον πήρε να δει Αρχαίο θέατρο αλλά αυτό βαριόταν. Του είπε "κάτσε εκεί και μη διαμαρτύρεσαι θα δεις θέατρο τελείωσε". Από τη μανία του που ήταν εκεί και έκανε κάτι που δεν ήθελε ανέβασε τόση πίεση και άγχος που τον έτρεχαν στο νοσοκομείο...

Γιωργος Μανουσακης είπε...

νομίζω δήμητρα ότι το μπυράλ βγαίνει ακόμη κάπου εδώ στα χανιά. Θα το ψάξω και θα σε ενημερώσω!

demetrat είπε...

akanonisti
Δεν μπορώ να σου πω τιποτα για να απαλύνω τον πόνο σου.Όντως είναι τραγωδία.
Δεν βρίσκω λέξεις.
Ισως ο σκορδοπούτσογλου που τους τρώει και κείνος στη μάπα, θα μπορουσε να κάνει κάτι.
(παγωμένο ταμ ταμ σε καλοκαιρινο σινεμά με πασατέμπο)

demetrat είπε...

αγαπητέ Ιωάννη.
Βρίσκω πολυ προχώ τον φίλο σου τον Αλεχάντρο, διότι κάτι τέτοιες υστερίες τις έκανε και μιά αδερφή του πατέρα μου αλλά πολύ αργότερα, και κατόπιν μεγάλης προσπάθειας και επανάληψης.Αν αυτός με τη μία , μικρό παιδί σαν ήτανε και πηγαινε ωδείο, τα κατάφερε ,, φοβάμαι να σκεφτώ τι θα μπορούσε να κάνει σήμερα!
(την επομενη φορά λεμε που θα κανεις ανάρτησι, θα έχεις και πατουσάκι απο μικρό παίχτη)
δ

demetrat είπε...

βρέ Μανουσάκι μου;
βρέ καλό μου παιδί;
πού γύρναγες μπαγάσικο;
σαντορινες είδα, και τέτοια.Εμ !τι την φκιάσαμε την κορμάρα άμα δεν τη δείξουμε !
:))

βιολιστης στη στεγη είπε...

Ρόκες; Τα καλαμπόκια; Εμείς δώ κάτω, ντότες τα λέμε! Τί μαθαίνει ο άνθρωπος!
Υ.Γ. Χθές είχα πάει Ηρώδειο, με άσπρο παντελόνι! Την ανάρτηση την έγραψες στις 25, έτσι;

demetrat είπε...

εδώ δεν πάω ξανά στην Νικόπολη μωρό μου, στο Παρώδειο θα πήγαινα!
Εξ άλλου , εγώ μιλάω για τους επίσημους ασπροντυμένους κώλους.
Εσύ τι δουλειά έχεις με δάυτους , μου λές;