23 Νοεμβρίου 2010

η μαϊμού τ' Κατσουλάρ'




.




Γιά πάρα πολύ καιρό , αυτή η μαϊμού ήταν  η πρώτη επιλογή απαξίωσης από μικρούς και μεγάλους  στα παλιά τα χρόνια.
Τότε που οι βρισιές ήταν πιό λίγες, και πιό περιεκτικές.
Δεν είχα την ευτυχία να συναντηθώ μαζί της  και η μόνη μαϊμού που γνώρισα ήταν ο Τσέος που δεν είχε αφήσει γάτα γιά γάτα απήδηχτη στη γειτονιά και τα περίχωρα.Αλλά μπαίνω στο τριπάκι να ψάχνομαι  κάθε φορά, αφού η μάννα μου , επιμένει να ρωτάει αν θυμάμαι την φιλενάδα της που πήγαιναν μαζί στο δημοτικό, και μετά ,που μου γυρνάει το μάτι ανάποδα,
μου κάνει τη χάρη να ανέβουμε  ηλικιακή κλίμακα, και με φοβερή ηρεμία, -καλά ντε, πως  κάνεις έτσι !!-, αναζητάμε  φτου κι απ' την αρχή την Αλίκη που είμασταν στην ....ΕΠΟΝ ; τη θυμάσαι;
Ορε μάννα τη θυμάμαι την Αλίκη ....
Αλλά τη γνώρισα  όταν ήταν 40 χρονών γυναίκα ,και γώ στο δημοτικό !!!!!....
Αυτό που είμαστε συμμαθήτριες με τη μάννα μου με τρελλαίνει εντελώς.
Ευτυχώς , που ξέρω   πολύ καλά ότι το μυαλό της είναι τόσο ξουράφι ,(όσο το δικό μου δεν θα υπάρξει ποτέ) ,και  δεν έχομε πάρει σβάρα τους γιατρούς .
Όχι που δεν το επιχειρήσαμε, αλλά σταματήσαμε εγκαίρως στον πρώτον όπου την είχαμε πάει γιά ...βαρηκοΐα  ....επειδή της μιλάγαμε και δεν απαντούσε, παρά μας  έλεγε ξαφνικά όποτε γουστάριζε την απάντηση της προηγούμενης ώρας....
......Ακοή ιέρακος μου είπε ο  ειδικός..
-δηλαδή γιατρέ;
-Δηλαδή σας έχει γραμμένους , μου λέει , και ασχολείται με τα δικά της ....
Πολύ της άρεσε της μάννας μου η παρομοίωσις , και μας έστρωσε τότε κάτω και τους δύο και μας πέταξε  στα πρόχειρα μιά  ιστορική αναδρομή γιά την αυτοκρατορία του Πόντου και τους Κομνηνούς που το είχαν το πουλί ως σύμβολον, και πήρε μία φόρα προς αίγυπτον μετά  , και ευτυχώς την σταμάτησα  πρίν κόψει φλέβες ο γιατρός.
Παρ ' όλο που ξέρω τι με περιμένει όταν τη βάζω να πηγαινοέρχεται στην ιστορία, το επιδιώκω συνεχώς  γιατί θυμάται κάτι απίστευτες λεπτομέρειες, που είτε τις έχει ζήσει, είτε τις έμαθε από τη μάννα και τον πατέρα της.Και τέτοια δώρα ,δεν βρίσκονται πιά.
.................................
Πίστευα πως μάλλον το ζώον υπήρξε μόνον ως μύθος, αφού όλοι τη μελετάνε , αλλά κανείς απ' τους γνωστούς μου δεν κατάφερνε να μου την περιγράψει επαρκώς.
Μέχρι που η μάννα μου μου είπε ,πως  ναί, η μαϊμου  ήταν γνωστή της,
 και  μάλιστα κάτοικος της Αγιάπαρασκευής.
Ο δέ κύριος Κατσουλάρης κάτοικος και εκείνος της ιδίας γειτονιάς , την έδενε  απόξω από ένα μαγαζάκι που είχε εκεί απέναντι απ' την εκκλησία (τον θυμήθηκα και γω μετά που έφερα την εικόνα στο μυαλό μου), προς μεγάλη τέρψη της πιτσιρικαρίας, αλλά και των μεγαλυτέρων περαστικών, που έκαναν χάζι τις γκριμάτσες της μαϊμούς , η οποία μάλλον δεν ήταν και πανέμορφη.
Αν προσθέσω σ' αυτήν την ....ομορφιά και την ελαστικότητα της γκριμάτσας
Τότε εύκολα αντιλαμβάνομαι την διαχρονική καταγραφή και  απόδοση αυτής της καλλονής,    σε φράσεις όπως:
-Άει μωρή μαϊμού τ' Κατσουλάρ'......
-Πως είσι έτσ' μωρή , σαν τ' μαϊμού τ' Κατσουλάρ'........
Συνήθως βέβαια, ο αποδέκτης ήταν γένους θηλυκού όπως και το θηλαστικόν .
Αργότερα όμως υπήρξε και άλλη βερσιόν, της βρισιάς της μαϊμούς,
και η οποία απευθύνονταν και σε αρσενικούς και σε θηλυκούς .
Καθότι το πλάσμα ήταν και κοκκινόκωλο συν τοις άλλοις ,και ως γνωστόν , έναν κώλον όλοι τον έχομεν.
Οπότε μπορούσες να αποδώσεις τα μέγιστα  -( όταν έβλεπες κάποιον καμμένον από τον καλοκαιρινό ήλιο, και πριν το μπλάθρωμα με το γιαούρτι)- με την φράση :
-ούιι, πως έγ'νι η πλάτη σ' έτσ' μωρέ. ....σαν τον κώλο τσ' μαϊμούς τ' Κατσουλάρ'.....
................
Τα χρόνια που πέρασαν , πολλές παράμετροι  χρησιμοποιήθηκαν στις κουβέντες και στα σχόλιά μας γιά να προσδιορίσουμε την ασκήμια  και τα παιδάκια της.
Από ό,τι φαίνεται όμως από την  επιβίωσή τους , αυτές οι δύο, δηλαδή , η μαϊμού , κι ο Κατσουλάρ'ς , παραμένουν  οι μόνιμες σταθερές.



δ







.

16 σχόλια:

Sophia είπε...

Ααα... οι σταθερές αξίες είναι το παν στη ζωή!!
;-ΡΡ

Darthiir the Abban είπε...

Δεν είσαι συμμαθήτρια της μαμάς σου;;; :ο
!

demetrat είπε...

σοφία

και τι αξίες!!!! , κοκκινόκωλες
χα χα χα
δ

demetrat είπε...

καμηλιέρη

κοίτα, ακόμα αντιστέκομαι, αν και δεν ξέρω αν θα τα καταφέρω μέχρι το τέλος.Ειδικά μετά τα ιαματικά της, πάντα ψάχνομαι.
:)))
δ

Darthiir the Abban είπε...

Άκου εκεί τώρα τις ορμήνιες της να μαθαίνεις τις τάξεις που έκανες κοπάνα και μετά βλέπουμε!!!

:p

bunnysuicides είπε...

πόσο και ρό έχω να κάνω αυτό το μπλόγκιν που λεν και το χωριό μου. με έλλειψες αγαπητή

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Η δ΄κιά μ' δεν ακούει καλά αλλά θυμάται σαν γκαμήλα. Και πού και πού μου θέτει ερωτήματα, που ξέρει ότι της έχω ήδη απαντήσει, για να δει αν θα της δώσω την ίδια απάντηση.
Ευτυχώς έχω κι εγώ μνήμη ελέφαντα.

Στο χωργιό μ' είχαμε του Κορομηλά την σκύλα (όταν γυρνάγαμε σαν τα χαζά πέρα δώθε όλο το καλοκαίρι) και στην Πάτρα, στα προσφυγικά, ακόμα τιμούν της Μπαφραλούς (εκ Μπάφρας Μικράς Ασίας) τη γουρούνα!

demetrat είπε...

Καλώστο το κουνέλι.
Άντε επιτέλους, κουνήσου και λίγο.
Μαύρα μάτια κάναμε να σε δούμε.
και μας μας λείψατε πολύ.
δ

demetrat είπε...

καμηλιέρη

ποιές ορμήνειες καλέ; Με παίρνει γιά ορμήνειες; σούζα κάθομαι και ακούω.
δ

demetrat είπε...

βαλιακάλντα

αυτό το έκανε ο πατέρας μου.Ειδικά άμα υποψιαζόταν πως του κρύβουμε κάτι γιά να μη τον αναστατώσουμε.Χωρίς να βαριακούει, ρωτούσε το ίδιο και το ίδιο 15 φορές τη μέρα, να σε τσακώσει.
Και γω, τότε, μνήμη ελέφαντα είχα, οπότε του απαντούσα τα ίδια.
χα χα χα μωρέ , όλοι τα ίδια σουσούμια κάνουνε σε λέω.

... γουρούνα ... και σκύλα...
εμείς είχαμε την αποθέωση του κατοικίδιου !!!!
:)))
δ

LeftG700 είπε...

Δήμητρα μονομάχισσα, ;-)


Περάσαμε να πούμε ένα γεια. Και πολλά ευχαριστώ...


Τα λέμε

demetrat είπε...

καλώς τους

μπα,για μένα τόκανα.
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αηδία, από πασόκια που κατεβαίνουν μπλοκαριστά, όταν κάποιος έχει άλλη άποψη.Ας είναι και ζαβή βρε αδερφέ.
Προσωπικά σπάστηκα από τα υβριστικά επίθετα που σας έρριχναν , και συγχρόνως πατώντας στην εξουσία του αριθμού (πρέπει νάτανε πεντέξη εφτά ε;)παρίσταναν ΚΑΙ τους προπηλακισμένους.ΚΑΙ τους δημοκράτες!!
Αει σιχτίρ πιά.
Απορώ με σας που προσπαθούσατε να τους εξηγήσετε.
ολέ.
δ

roula karamitrou είπε...

Έγραψες με το νιο πουλί!!!
Βρε την έκτη του μαγιού του γιωργιού του σοσιαληστού :))))

αθεόφοβος είπε...

Τώρα γιατί μου θύμησες την παροιμία που λέει: όσο πιο ψηλά ανεβαίνει η μαίμού τόσο πιο κόκκινος φαίνεται ο κώλος της!

demetrat είπε...

αθεόφοβε.
μμ τι να σου πώ.
Αυτό μόνο εσύ το ξέρεις.
Εγώ πάντως έχω σταματήσει από καιρό να σκαρφαλώνω στα δέντρα.
:))
δ

demetrat είπε...

ρούλα

μπα! που τέτοιες γνώσεις, ας είναι καλά ο σέφ .
παίρνει άριστα.(Πάτα το εικονίδιο και θα δείς κι άλλα )
δ