19 Ιουνίου 2012

Η λεβάντα.









Η λεβάντα είναι ένα σμήνος από μπλέ-μωβ μπουμπούκια









που μεταμορφώνονται σε μοσχοβολιστές πεταλούδες.
πιασμένες σε έναν λεπτό, ψηλό μίσχο.








Μιά μικρή λουλουδιασμένη θάλασσα στον κήπο ή στο μπαλκόνι μας που ευωδιάζει.







Λικνίζεται στο αποχαυνωμένο αεράκι του απομεσήμερου.
αυτό που της στέλνουν τα φύλλα της κερασιάς.
Καμμιά φορά νομίζω πως υποκλίνεται κιόλας,
 αλλά πάντα κάνω λάθος.
Απλώς είναι οι φιγούρες του μπλέ χορού.
Το πολύ νερό τη σαπίζει. Το λίγο την ξεραίνει.
Υπάρχει γιά να αρωματίζει τις ζωές των άλλων πρωί και βράδυ .
Και με απέραντη επιμονή , ζωντανή ή πεθαμένη, διώχνει τα ζωύφια από τα ρούχα.
από τα ντουλάπια. κι από τον ύπνο μας.
Αν την βάλουμε κάτω απ το μαξιλάρι μας ,λένε από παλιά οι γιαγιάδες,
πως η μοσκοβολιά της , καθαρίζει την ψυχή  και λευκαίνει τα όνειρα.

Το άλλο πρωί, την ώρα που περνάς τα δάχτυλα από απάνω της πηγαίνοντας στη δουλειά,μοσχοβολάει απ' την αρχή.




δ



26 σχόλια:

ο δείμος του πολίτη είπε...

Εμείς ως οικολόγοι τη χρησιμοποιούμε για να διώχνουμε μυρμήγκια και κατσαρίδες. Είναι το τέλειο εντομοαπωθητικό χωρίς να δηλητηριάζει τον τόπο.

Fri είπε...

Μια αισιόδοξη εικόνα... Σε ευχαριστούμε:-)
Καλημέρα!

nikos__alfa είπε...

Δήμητρα λες να έχει δίκιο ο Δείμος;
Αν είναι τότε να στείλουμε ένα φορτηγό στο ...Μέγκλα τσάνελ!

Έχω κι εγώ μια συστάδα στον κήπο αλλά δεν έχει τόσο ζωντανα μπλε-μωβ άνθη σαν τις δικές σου. Πάντως είναι χαριτωμένη και ευωδιάζει αλλά θέλει να της βάλεις ...χέρι, αλλιώς τίποτε! :) :)

Tamistas είπε...

Οι μετεκλογικοί σου αίνοι για την ευωδιαστή χλωρίδα μας παρηγορούν απ' όσα πάθαμε από την προεκλογική πανίδα.

Τελευταία τα λουλούδια της δικιάς μου λεβάντας μαράθηκαν. Είναι λόγω εποχής; Πότε πρέπει να την κλαδεύω για να μην μου κάνει ξυλώδεις βλαστούς;

(Να εκμεταλλευτώ και τις γνώσεις σου).

demetrat είπε...

Δείμος

Εμείς ως μοιρολόγι την χρησιμοποιούμε γιά να αλείφουμε τις πληγές μας.

υ.γ
πλάκα πλάκα , θα ήθελα να βρω κάτι που να δηλητηριάζει τον τόπο που φυτρώνει το είδος χέστικους έλλήνικους .

:(

δ

demetrat είπε...

Fri

να χαλαρώσουμε πρώτα, να πάρουμε λίγο μιά μυρωδάτη ανάσα, και μετά να πάρουμε τα πάνω μας.
καλημέρα κορίτσι μου.
δ

demetrat είπε...

Νικάλφα.
Ναι , δίκιο έχει, αλλά ρε σύντροφε, σιγά μη τους ξεκάνουμε με λεβάντες.
Σκατά πρέπει να τους στειλουμε αυτονών να τους πνίξουμε.

(μόνο που είδα το χαμόγελο του παπαροοικονομέα και του αρχιδοκαμπουράκη πρωί πρωί δευτέρα,
κι ακόμα είμαι άρρωστη.)

υ.γ
σαφώς, όλα τα ωραία , άμα θες να σε ανταμείψουν πρέπει να τους βάλεις χέρι.:))))
δ

demetrat είπε...

ταμιστάς

εμένα δεν με παρηγοράει τίποτα.Μόνο που κάνουμε σχέδια ανταλλαγής προϊόντων θεωρώντας οι ηλίθιοι πως θα τους δείξουμε εμείς.Σκατά.
Ωστοσο , έχω το σακκουλάκι με τη λεβάντα μέσα στο μαξιλάρι μου ελπίζοντας σε ένα ήρεμο ύπνο.

υ.γ
να τις εκμεταλλευτείς .
Πρώτα πρώτα, δεν θάπρεπε να την αφήσεις να κάνει μακρυούς ξυλώδεις βλαστους.Αν σου ξεφύγει πάντως, θέλει χαμηλό κλάδεμα , σε σημείο που να σου φαινεται ξερή.Θα πετάξει απο τα ματια των ξυλωδών βλαστών φρέσκα.
Οταν εννοείς μαράθηκαν τα λουλούδια , τι εννοείς, ξανθίσανε ; ή μαράθηκαν ;
δ

Λεμέσια είπε...

Ένα από τα πιο εύχρηστα και ευωδιαστά ανθάκια η λεβάντα...Απίστευτα χαλαρωτική, ειδικά το ρόφημά της. Ό,τι χρειαζόμαστε σ' αυτές τις αλλοπρόσαλλες μέρες...

Να ΄σαι καλά...

ο δείμος του πολίτη είπε...

Για το ΜΕΓΚΑ και το είδος hesticusa hellenicus δεν το σκέφτηκα. Αν κάνει για κατσαρίδες σίγουρα κάνει για τα τηλεοπτικά κανάλια. Αλλά το ανθρωποειδές, Δήμητρα, φοβάμαι ότι δε χρειάζεται λεβάντα, αλλά κάτι πιο δυνατό.

agrampelli είπε...

Μου χαρίσανε ένα σαπουνάκι σπιτικό,με άρωμα λεβάντας σπιτικιάς...το έχω βάλει στο κομοδίνο μου και το βράδυ που κοιμάμαι,μοσχοβολάει σαν εξοχή...όμορφη αίσθηση!

(την 3 φωτογραφία σου,την έχεις ξαναβάλει;νομίζω πως την θυμάμαι από τότε...ίσως και να την έχω "κλέψει",έτσι όμορφη πούναι:))

demetrat είπε...

Λεμέσια
Δεν έχω πιεί ποτέ.Είναι πικρό;

demetrat είπε...

λεμέσια

τώρα είδα και το υπόλοιπο,... χα χα χα
εγώ αυτό που χρειάζομαι αυτές τις μέρες γιά να ηρεμήσω , θα ήταν καμμιά εκατοστή κηδειόσημα κολλημένα στις κολώνες.

δ

demetrat είπε...

Δείμο μου,

αυτό το είδος χέστικους πρέπει να φόβάσαι όσο ζεις.
Διότι .Φύεται στα σκατά που είναι παντού ενώ εσύ όχι , πολλαπλασιαζέται με τρομακτική ταχύτητα επειδή έχει τα προβλήματά του λυμένα ενώ εσύ όχι.Και το χειρότερο έχει τα ίδια δικαιώματα με σένα.
αγάντα .
δ

demetrat είπε...

ναι είναι παλιό.Ήθελα κάτι να ηρεμήσω.Αμφιβάλλω αν τα κατάφερα.
:)
δ

ο δείμος του πολίτη είπε...

Λες, ε; Θα το έχω σταμπαρισμένο... Και ξέρεις αυτοί είναι που δεν εργάζονται και μετά ζητούν ρουσφέτια και τολμούν να σε κατηγορούν κιόλας.

Tamistas είπε...

Όπως θάλεγε και ο Πρετετρέμης "δεν απαντήσατε στην ερώτησή μου": πότε τις κλαδεύουμε;

Τα λουλούδια, νομίζω, μαράθηκαν. Πότε να τις κλαδέψω;

αθεόφοβος είπε...

Συνήθως οι περισσότεροι πνίγουν τον πόνο τους με κανένα τσίπουρο, με αρωματικά φυτά πρώτη φορά το βλέπω! :))

demetrat είπε...

ταμιστατ
καλημέρα

χα χα , Πρετετρέμης χα χα χα

επίτηδες ,
ήθελα να μη σε στενοχωρήσω.

Λοιπόν,όποιος βλαστος είχε λουλουδι , κοβεται πολύ χαμηλά.Σαν να το θελεις για μπουκέ σε ψηλο βαζο ας πούμε.
Το ποσο,εξαρτάται απο τη βαρβατίλα του φυτού.Και του κοτσανιου που εχει τα λουλουδια.
( θα στο πω αν μου στειλεις καμμια φωτο το φυτου.)Οσο τα κοβεις , τοσο ξαναβγαζει η λεβαντα κλαδακια και ανθακια.Τα οποια κοβουμε συνεχώς , ή ως μπουμπουκια, ή αφου ανθισουν , πεσουν τα πεταλα, και τα κοβεις και τα κρεμας ανάποδα (εγω κανω το δευτερο γιατι θελω να βλεπω και το λουλουδι).Δεν τα αφήνεις απανω στο φυτο ξερα.
Αυτο ειναι το καλο μέρος .
Τον ξυλωδη βλαστο τον κοβεις την ανοιξη μολις φυγουν τα κρυα.
θα σου φανει πως τη διελυσες, αλλα αν το φυτο ειναι γερο , θα γεμισει πρασινα ματακια κατα μηκος των ξυλωδων βλαστων και αυτα θα γινουν θαμνακι.
Τα υπολοιπα με μέηλ.



υγ
μόνο οι συριζαίοι ¨δεν απαντουσαν "στις ερωτήσεις του Πρετετρέμη , οι άλλοι τον κάλυπταν χα χα χααχ χα ..

δ

demetrat είπε...

αθεόφοβε καλημέρα

Εγώ όπως έχω δηλώσει επανειλημένως είμαι λίγο ανάποδη οπότε τα τσίπρα τα έχω μόνο γιά τα γλέντια καιτη χαρά μου .
Και από ό,τι υποψιάζομαι βασίμως, μάλλον και κουλτουροαριστοκράτισσα, εξ ού , τον πόνο μου τον τυλίγω στα αρωματικά.
χα χα χα .

υ,γ

Τώρα όμως μάλλον θάναι αχρείαστα κι αυτά, γιατί εχτές το βράδυ είδα ένα όνειρο τον Φωτάκη τον Δεύτερο ,που με διαβεβαίωνε πως από δω και πέρα δεν θα ξανανοιώσω τον πόνο.
δ

dimosioshoros είπε...

Είσαι ποιήτρια. Όπως και η Άννα.

demetrat είπε...

ένα ευχαριστώ εκ μέρους της Άννας. αλλά εγώ....., που τέτοια τύχη.
Μόνο στιχάκια φκιάνω.
:)

http://miadomatadenferneitinanoixi.blogspot.gr/2011/04/blog-post_12.html

δ

dimosioshoros είπε...

Τι προτιμάς; ΝουΔουΣΟΚ ή ΠΑΣΝουΔία; Το πρώτο δεν είναι πια σοκ ενώ το δεύτερο μοιάζει με μεταδοτική ασθένεια.

nikiplos είπε...

μου αρέσει τόσο... προσπάθησα να την κρατήσω στο μπαλκόνι μου... αλλά ήταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας... Ίσως το χώμα, ή και η ατμόσφαιρα της πόλης... ή και το πότισμά μου, γιατί όσο την άφηνα απότιστη, εκείνη, εις μάτην θέριευε.. αλλά πάλι τελικά ξεράθηκε... Στα αθηναϊκά μπαλκόνια μόνο κάκτοι και κακορίζικα φυτά... σαν τις ζωές μας...
Όσο για την γαλάζια ευωδιαστή λεβάντα... την κρατώ πάντα... στη μνήμη μου, καθώς μου θυμίζει έντονα τη γιαγιά μου που έπλενε μ' αυτήν όταν εγώ ήμουν μικρός εκεί στα 1975...

ΥΓ> Εγώ την βάζω και στο ψάρι... :) και την συνιστώ ανεπιφύλακτα...

nikiplos είπε...

μου αρέσει τόσο... προσπάθησα να την κρατήσω στο μπαλκόνι μου... αλλά ήταν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας... Ίσως το χώμα, ή και η ατμόσφαιρα της πόλης... ή και το πότισμά μου, γιατί όσο την άφηνα απότιστη, εκείνη, εις μάτην θέριευε.. αλλά πάλι τελικά ξεράθηκε... Στα αθηναϊκά μπαλκόνια μόνο κάκτοι και κακορίζικα φυτά... σαν τις ζωές μας...
Όσο για την γαλάζια ευωδιαστή λεβάντα... την κρατώ πάντα... στη μνήμη μου, καθώς μου θυμίζει έντονα τη γιαγιά μου που έπλενε μ' αυτήν όταν εγώ ήμουν μικρός εκεί στα 1975...

ΥΓ> Εγώ την βάζω και στο ψάρι... :) και την συνιστώ ανεπιφύλακτα...

Καίτη είπε...

παγκαλος!!!!

για να γίνεις κ α ν ο ν ι ο φ ό ρ ο ς

μέρα που είναι

η σημερινή!!!!