16 Οκτωβρίου 2012

παιδιά, χίλιες φορές το αυγοτάραχο








Πέρασα και γω όπως πάρα πολλοί παραπλανημένοι και αθώοι πολίτες, από το μαρτύριο του χαβιαριού ,παρέα με μιά αυτοκράτειρα/Ντενέβ -αν θέλει ο θεός -, να παλεύει με το τσαγούλι της- που δεν ήξερες κατά που θα γείρει τελικά-, και την ισομερή κατανομή  μασέλας και αρπαχτής  ...






Το τεκνό της μάλλον,   Παπακαλιάτη , με ύφος κακού πουλιού , αμέρικαν ίγκλ εν προκειμένω , σε κόκκινη στολή ουσάρου  και περούκα.
Με μιά μάννα που ξώμεινε απ' το "νησί"-εγώ την κακιά ξέρω να κάνω αυτή θα κάνω- , και θαύμα θαύμα πιό μικρή απ' το γιό.
Με πεντέξι πουτάνες από Μέτσοβο μεριά - γνώρισα  τις καραμελωτές και τα μπαστά - μέσα σε ένα μπουρδέλο που  έφερνε  σε ξενώνα λίντερ και μπάμπουσκα.
Και καλά πουλάκι μου, πες πως  εσύ ως κουλτουριάρης δεν έχεις πάει ποτέ σε μπουρδέλο .Χάθηκε  να αντιγράψεις μιά κουκλίτσα της νέας ορλεάνης στο πιό χωριατέ; Χάθηκε μιά μαντάμ Ορτάνς ;χάθηκε ένα σαλόν κίττυ;
Εν πάσει περιπτώσει , τόθελες  κάτι σε Πίνδο, σε δυτικό Ζαγόρι ; Πλέρωσε και κανά τσομπάνο να μπει μέσα καλό μου!...
Γίνεται ορέ αυτοκρατορική αυλή Αικατερίνης της μεγάλης,  με δεκαεφτά κομπάρσους και κομπαρσίτες, και οίκος ανοχής με οχτώ;

Μακρυά κι αλλάργα καμάρια μου  .
 Δεν ξερω τι αγαπάει ο θεός, αλλά  ενώ πίστεψα στην αρχή πως ο κυρ Σμαραγδής δεν αγαπάει τους θεατές  ,άλλαξα γνώμη διότι  κατά τη διάρκεια  αυτού του πράγματος , μ' έπιασε μιά τρελλή ευθυμία, την οποία μετέδωσα με χαρά ,  οφείλω να πω, στους μπροστινούς μου , αλλά και στους πλαϊνούς μου .
Ειδικά εκεί που ο απόγονος και μοναδικός διάδοχος του ευεργέτου, πληροφορήθηκε  πως θα πήγαινε στον  τσαρικό  στρατό ,ενώ ήταν εμφανές  τοις πάσι πως εκείνος ήθελε μετά μανίας  να γίνει Ζήνα , πήραν μπρός και οι πισινοί μου , και αρχίσαμε όλοι μαζί το πανηγύρι.
Το κρεσέντο της χαράς όμως  έφτασε , όταν μας ήρθε στο κεφάλι το μεγάλο πανανθρώπινο μήνυμα  : εκεί που ο κερατάς συναντιέται με τον πηδήκουλα τον δάσκαλο, απάνω στην ακρόπολη . Εν μέσω διαφόρων (δύο ) σμπάρων, να το πώ, στρακαστρούκων να το πω, κανονιοβολισμών όχι δεν θα τόλεγα, την ώρα που οι 10 (δέκα ολογράφως) κομπάρσοι μετά του Κολοκοτρώνεως** αυτοπροσώπως είχαν λουφάξει πίσω απο τα ιερά αγκωνάρια , και ενώ ετούτοι ζήταγαν συγκλονισμένοι συχώρεση ο ένας  από τον άλλον , εμείς  οι μικρόψυχοι ,μάθαμε  τίνι τρόπω χειρίζονται  οι άντρες τέτοιες εκκρεμμότητες:
-" Σ' ευχαριστώ που μου πήδηξες τη γυναίκα " είπε  ο ευεργέτης κατασυγκινημένος , τόσο που ανατρίχιασα  κι εγώ, και είπα στο Νίκο :
-βλέπεις τι είπε ο άνθρωπας !!!
-" Ούτε να το σκέφτεσαι  " μου κάνει αυτός ,και ο αποπίσω μου συμπλήρωσε συμπάσχοντας, :
-"... εμείς δεν είμαστε ευεργέτες ",
τότε ήταν που αποφασίστηκε να πάμε όλοι οι συγκαθήμενοι γιά ποτό .
Κατόπιν τούτου , περάσαμε ζωή χαρισάμενη γιατί παίζαμε , "βρές το λάθος".
Ο Νίκος βρήκε πως το πιάνο που έπαιζε η άσκημη που έγινε σύζυγος ήταν κλειστό καθ' όλη την ώρα του κονσέρτου, πως το βαρκάκι που έγινε μπουρλότο , στο μακρυνό πλάνο είχε πάρει φόκο κανά μίλι πριν φτάσει  την αρμάδα, πως ο άψογος εγγλέζος αλλά κατάβάθος  ρώσσος υπηρέτης κωπηλατούσε σε μιά βάρκα που είχε συγχρόνως και το πανί ανοιχτό ,αλλά  τι κρίμα άνευ τιμονιού.
Εγώ βρήκα πως ο θεός/Λαζόπουλος έφερνε σε λαρισινό Αρτέμη Μάτσα ,ο Κανάρης σε Μάρτυ Φέλντμαν ντυμένο Κουντουριώτη, το ζακυνθινό πιτσιρίκι -τσιρία τσιρία έρσεται ο τσιρ Ζώρζης- σε κατευθείαν απόγονο κρητίκαρου, και πως οι πουτάνες εκτός από κακάσκημες  ήταν  και άβαφτες. -αυτά παθαίνεις άμα έχεις τη σύζυγα προντιούσερ.
Χώρια που το κιλίμι στον καναπέ μόμιασε με κείνο το χράμι που αγόρασα απ' τη Λάϊστα.
Η Χριστίνα βρήκε πως εκεί μετά το "πρόσω ολοταχώς " η βαρκούλα δεν πηγε πάνω από μισό μέτρο αφού  φαινόταν τα πετραδάκια του βυθού και ο διπλανός μου πως κανένας δεν χαιρέταγε στρατιωτικά τοιουτοτρόπως όπως δίς μας υπέδειξε ο σκηνοθέτας.Και όλοι μαζί εν χορώ και συγχρονισμένοι με τον αποθνήσκοντα καραβοκύρη βουήσαμε : "τώρα είμαι ελεύθερος "
Όλοι πάντως  μείναμε με την απορία , γιατί  αφού μάλλον ο Βαρβάκης ήταν ένας   πανέξυπνος , μάγκας και καραμπουζουκλής,ο κυρ - Σμαραγδής μας τον έδειξε απλώς σαν μαλάκα.

Το νόημα της ταινίας πάντως όπως το κατάλαβα εγώ, είναι πως κάναμε καινούριες γνωριμίες ,
και πως γιά μιά ακόμα φορά, δόξασα το θεό που η δήμητρα αγαπάει το αυγοτάραχο.





δ



**
επειδή χωλαίνω λίγο στην ιστορία, υπήρξε κι ο Κολοκοτρώνης στην ακρόπολη κατά τον εμφύλιο;



.

44 σχόλια:

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Μα δεν σ' αρέσει το χαβιάρι, μαρή;
Φάε, λοιπόν, ταραμά, ανεπρόκοπη!

L'Enfant de la Haute Mer είπε...

δεν κατάλαβα τίποτα, τι ακριβώς είδες;
κατά τα άλλα "πιπέρι" !!

nikos__alfa είπε...

Ορή Κυρά Ντομάτα
τύφλα νάχει ο Α. Δερμεντζόγλου, ο Ν. Φενέκ Μιχελίδης και πιο πολύ απ όλους εκείνος ο Δ. Δανίκας! Ο τελευταίος συμφωνεί και με την πάρτη σου.
Ορίστε κυρίες και κύριοι τι κριτικίνα του σινεμά χάσαμε επειδή δεν υπήρχε μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού στο σχολείο.
Α ρε ...Παπανούτσο μισή εκπαιδευτική μεταρρύθμιση μας έκανες.
Σε καλό μας Δήμητρα, με ξέρανες στο γέλιο! :)

demetrat είπε...

Και ταραμά και ταραμά φιλενάδε μου.
ειδικά τώρα που θα έχομε μακρυνές αναμνήσεις εκ του αυγοταράχου.
Έχτρα πρίμα γκούτ ο ταραμάς.

:
δ

demetrat είπε...

Νικάλφα,
Μπά συμφωνούμε μετά του Δανίκεως;

Χαίρομαι πάρα πολύ που σε έκανα και γέλασες.
Και μεις κάναμε μιά γελωτοθεραπεία που την είχαμε ανάγκη.Δεν υπήρχε σκηνή άνευ σχολίου , όταν δε εν χορώ καμμιά δεκαπενταριά καθίσματα της αριστερής πτέρυγος τραγούδησαν το "τώρα είμαι ελεύθερος " μαζί με τον πρωταγωνιστή, αναμνήσεις εκ των Γκουσγκούνιων διαδραστικων διαλόγων επανήλθαν στην ατμόσφαιρα.
-Τι κάνεις;
-Ψαρεύω
-Τι ψαρεύεις;
-Χταπόδια.
-πάμε να σε γ....ω;
Σου συνιστώ να το δεις με παρέα.

(είδα πολύ πολύ αργότερα τα καλά μαντάτα γιά την θυγατέρα.Να σου ζήσει και να σου δίνει πάντα χαρές)

δ

demetrat είπε...

λυστε μου ντε την απορία εσείς που ξέρετε ,
Ήταν ο Κολοκοτρώνης επι της ακροπόλεως τότε;
δ

athinovio είπε...

Μόλις με έσωσες από μία πανωλεθρία.
Από το τρέηλερ φαινόταν λες και πρόκειται για έπος.

Darthiir the Abban είπε...

Μα δε σε καταλαβαίνω, αφού γελάσατε, καλά περάσατε!!!
(Μην τον ξεσυνερίζεσαι παιδί μου, συμβολικό είν' το έργο!!! :p)

demetrat είπε...

Αθηνά ,
Ίσως τελικά να πρόκειται γιά έπος.
Το έπος της αρπαχτής.
Τέτοια ξεπέτα σε ταινία με τόσο μεγάλη διαφήμηση δεν έχω ματαδεί.
δ

demetrat είπε...

ναι ρε άραψ, αλλά αν μου το πλασάριζε σύμπαν το έθνος και τα παπαγάλια του γιά κωμωδία, να το καταλάβω.Αλλά εδώ μου το πουλάνε γιά έπος που λέει και η Αθηνά.
Άλλο που εμείς βρήκαμε και τρόπο επιβίωσης.χα χα χα , πουτάνες νεκροθάφτες, δε θα πεθάνουμε ποτέ.
δ

demetrat είπε...

και βεβαίως συμβολικό,
συμβόλιζε το χαβιάρι του Σμαραγδή.
χα χα χα
δ

nikos__alfa είπε...

Δήμητρα
ευχαριστώ . Ότι καλύτερο για τα δικά σου!

Μα δεν μπορώ να το δω καλή μου. Είμαι δεμένος στο ...κατάρτι γιατί τώρα περνάμε τον ...κάβο!
Που κάβος να τους εύρει κατακέφαλα!

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Για τον Κολοκοτρώνη, δεν ξέρω. Ίσως η Τριπολιτσα να έχει Ακρόπολη. Όταν πήγα φαντάρος, πάντως, δεν είχε ακόμα.

Για το Δυσσέα Ανδρούτσο, όμως, είμαι σίγουρος πως ήταν στην Ακρόπολη. Και σε δυό λεφτά έφτασε κάτω, σύμφωνα με το Γκούρα.

demetrat είπε...

Νικάλφα

Αυτό το κατάρτι είναι το μεσιανό ε;
Έκεί είμαστε δεμένοι όλοι .Αλλά καμμια φορά παίζουμε τους λυτούς γιά να μπορέσουμε να επιβιώσουμε.
φιλιά.
δ

demetrat είπε...

Σκύλε

Μωρέ γιά τον Αντρούτσο το ήξερα και γω, απλώς ο Κολοκοτρώνης εκεί, μου θύμισε κάτι πρωινά σινεάκ, τσινετσιτά. Ζορρό , μασίστας , χέρκουλες και μεγαλέξαντρος μαζί.
δ

VAD είπε...

Αφού δε γουστάρεις χαβιάρι,ελπίζω να πήρες μεζέ απ' τις τσιπούρες και τα λαβράκια που γεμισαν τον Αμβρακικό:))
http://news247.gr/eidiseis/aplhrwtos_ergaths_ekdikhthhke_eleytherwnontas_psaria_ixthyokalliergeias.1971865.html

koulpa είπε...

xaxa λοιπόμουν που δεν είχα καταφέρει να δω το ελγκρεκο.. αλλά τελικά και στην τιβι το ψηλοβαρέθηκα.. μπορεί να έχω γεροπαραξενέψει.. εγώ προτιμώ την ταραμοσαλάτα.. :) :)
δεμένοι.. αλλά μάλλον δικαίως οι περισσότεροι.. για δέσιμο.. :) :)
αχ δε θυμάμαι για τον κολοκοτρώνη.. είχα διαβάσει του παπαρηγόπουλου αλλά περάσαν 40.. τώρα προσπάθησα να διαβάσω του πως τον λέν.. τρικούπη; (φαντάσου απόθηση ούτε το όνωμα θυμάμαι)αλλά με ενοχλεί η γλώσσα και η πολυλογία.. σε μισή σελίδα αποκοιμιέμαι.. :) :)
καλησπερούδιααα :) :)

Fri είπε...

Το είδα κι εγώ αυτό το "αριστούργημα", μα δεν έβρισκα τα λόγια να περιγράψω τη χαρά μου! Ευτυχώς που διάβασα την ανάρτησή σου καλή μου και τώρα μπορώ να χρησιμοποιήσω τα δικά σου ;-)
Μα τίποτις δεν είπες για τον Σόμμερ-φουστανελά και με στεναχωρείς. Μπορεί να εμφανίστηκε μόλις 30'', αλλά αν είναι κανείς μεγάλο ... νούμερο αρκεί, δε νομίζεις;
Αααχ, τόση βλακεία μαζεμένη χρόνια είχα να δω! Στη μεγάλη οθόνη, γιατί στην μικρή είναι πια μόνιμο φαινόμενο...
Την καλησπέρα μου :-)

demetrat είπε...

VAD

Δυστυχώς δεν ήμουνα πλησίον του κόλπου εκείνη την ημέρα, αλλιώς ακόμα θα ψάρευα .
:)
δ

demetrat είπε...

koulpa

Δεν το συζητώ, και χωρίς σύγκριση μετά του χαβιάρεος , ταραμοσαλάτα θα προτιμούσα και γώ.Απλώς ενθυμούμαι τις παλιές καλές στιγμές που μπορούσαμε να φάμε και αυγοτάραχο.
:)
δ

demetrat είπε...

Fri

...Υπήρχε ΚΑΙ Σόμμερ; Φτου και το έχασα , και γω και οι υπόλοιποι, αλλά μέσα σε τόση γελοιότητα, ποιόν να πρωτοδιαλέξεις γιά γέλωτα.

δ

Ο σκύλος της Βάλια Κάλντα είπε...

Χρόνια πολλά, μαρή, σε σένα και στους δικοί σ'!

LeftG700 είπε...

Δήμητρα μονομάχισσα, Χρόνια Πολλά και Καλά με Υγεία και Ευτυχία!


Τα λέμε


ΥΓ Για την ταινία δεν μπορώ να πω πράμα, που λένε κι οι Kρητικοί. Από το τρόλεϋ (τρέιλερ) πάντως, μου φάνηκε μπάνικη. Όταν τη δω, θα επανέλθω για κριτική τής κριτικής!

Sotiris Kanell. είπε...

H Δήμητρα που αγαπάει το αυγοτάραχο, ελπίζω να είναι απασχολημένη με την κατανάλωσή του και να μην πρόσεξε πως άργησε μερικές ωρίτσες να περάσω να της ευχηθώ για τη γιορτή της :)

Χρόνια σου πολλά και όλα να είναι καλά!

demetrat είπε...

Φιλενάδε
Και γώ , κι οι'θκοί μ', σ ' ευχαριστούμε θερμά.
φιλιά .
δ

demetrat είπε...

Λεφτόπουλα
Ευχαριστώ πολύ.Νάστε καλά και γεροί.

Να πάτε τότε να το δείτε γρήγορα γιατί έχω αγωνία από ποιά ....οπτική θα το δείτε .Πεθαίνω γιά κριτικές στις κριτικές.
:)
δ

demetrat είπε...

Σωτήρη

ευχαριστώ πολύ, και έρχομαι να σε πληροφορήσω, πως, εμείς κρατάμε τα παλιά .Τριήμερον.Όσοι δεν προλάβουν την πρώτη μέρα , έχουμε και το Σαββατοκυριακο .
Καλά δεν είμαστε , αλλά το παλεύουμε άγρια όπως όλοι που μας μοιάζουν.(μη το πεις πουθενά, αλλά άν είναι να χαθούμε , θα πάρουμε κι άλλους μαζί μας.)
:)))
δ

Ανώνυμος είπε...

Το θέμα είναι να το πετύχεις φρέσκο (το αυγοτάραχο), που ..πλησιάζεται οικονομικώς.
ΕΜένα πάντως μούτυχε να πάρω μπάφες από ψαρά (Αττική) και να μην το έχουν βγάλει(*).
Μην το συζητάτε, καλός και ο ταραμάς , αλλά .....

Δήμητρα καλό χειμώνα!!

(*) Από τότε όλο το καλοκάιρι έτρωγα μπάφες άπαξ εβδομαδιαίως και μερικές φορές και αρσενικά κεφαλόπουλα, για ξεκάρφωμα στον ψαρά, αλλά δεν μου ξανάτυχε, υποψιάζομαι δε ότι μου την έστησε και με δούλεψε την πρώτη φορά που είχε μέσα το αυγοτάραχο, αλλά τι να πεις.

Αναγνώστης ο αθηναίος

demetrat είπε...

Αναγνώστη

(που γυρνάς εσύ μαρέ;)

ε καλά, ακόμα κιαν δεν μπορούμε τώρα να το αγοράσουμε, διατηρούμε τας καλυτέρας των αναμνήσεων γιά την πάρτη του.
Πάντως, φέτος που βρήκα μιά λαβρακίνα γύρω στα τρία κιλά,το αυγοτάραχο που είχε ήταν στο ένα κιλό .Τεράστιο.Το στέγνωσα όπως πρέπει και το τύλιξα στο μελισσοκέρι΄, μου φάνηκε πιό νόστιμο από της μπάφας.
Οπότε μή περιορίζεσαι στις μπάφες. :))
(οταν βλέπεις μπάφες και λαβράκια αυγωμένα, μη τους αφήνεις να κρατάνε το αυγό.Γίνεται επίσης υπέροχος ταραμάς.)
Και καλό χειμώνα νάχωμε βεβαίως.
δ

Side21 είπε...

Ηθικόν δίδαγμα ...
Άμα θές να μάθεις ιστορία ...
καλόν είναι να αποφεύγεις τα θεάματα !!!
Επι τη ευκαιρία ΧΡΟΝΙΑ σου ΠΟΛΛΑ ...
έστω & καθυστερημένα !!!

ο δείμος του πολίτη είπε...

Πάντως για να πω την αλήθεια, δεν είδα την ταινία. Αντιθέτως, όλοι οι ιστολόγοι φίλοι τη βρήκαν χάλια σχεδόν την ταινία (πλην φωτογραφίας, σκηνικών, κοστουμιών και σκηνοθεσίας). Κι άκρως εθνοπατριωτική...

demetrat είπε...

δείμο

Ήταν τόσο άθλια ,τόσο μίζερη ,τόσο μηδέν, που γιά την πεις εθνικοπατριωτική θα πρέπει να τόχεις ένα αντιπατριωτικό βλάψιμο.Ούτε καν αυτό δεν ήταν.Μιά αρπαχτή του κερατά ήταν απλώς.
δ

demetrat είπε...

Σιδερή ευχαριστώ πολύ.
ε, καλά, δεν πήγαμε να μάθουμε ιστορία από τον Σμαραγδη.Αν θα ήταν ικανός να μας μάθει κάτι , αυτό θα ήταν οι δημόσιες σχέσεις.
δ

ο δείμος του πολίτη είπε...

Ναι, σε τούτο συμφωνώ απολύτως...

LeftG700 είπε...

Δήμητρα μονομάχισσα, καλησπερίζω.


Μόλις πριν από λίγο, βγήκε απόφαση να πάμε απόψε για ...χαβιάρι!

Οπότε, αύριο ετοιμάσου για την κριτική τής κριτικής! :-)

Καλό Σαββατόβραδο!


Τα λέμε

demetrat είπε...

Τι πάθατε ορέ Λεφτόπουλα.
Ακόμα συνέρχεστε ; Ή σας ξέκανε εντελώς χαβιαρόσουπα;

δ

LeftG700 είπε...

Φίλη Δήμητρα,


Μετά από …χρόνους και καιρούς, αξιώνομαι να ποστάρω το σχόλιο-κριτική τής κριτικής σου.

Για να τα λέμε όλα, δεν έχω να της καταμαρτυρήσω τίποτε. Σωστή είσαι. Ο Σμαραγδής ατύχησε πολλαπλώς. Δεν είναι μόνο ότι προσπάθησε να κάνει μία ‘‘υπερπαραγωγή’’ με λίγα φράγκα. Ούτε είναι και οι ετεροχρονισμοί (ο στρατιωτικός χαιρετισμός π.χ. που αναφέρεις κι εσύ). Ούτε ακόμα η χρησιμοποίηση γνωστών ηθοποιών που ξενερώνουν τον έλληνα θεατή. Είναι που η ταινία του βγαίνει φλατ, με τα διάφορα στάδια τής ζωής τού Βαρβάκη σαν επεισόδια σήριαλ που προβάλλεται ολόκληρο. Ο τύπος, κατά πώς φαίνεται (διάβασα στο νετ κάτι ‘‘ψιλά’’) έζησε μια πολυτάραχη ζωή και φάσεις. Αλλά, όπως συμβαίνει σε όλους μας, αυτές οι φάσεις δεν είναι ξεκομμένες η μία με την άλλη, υπάρχει διασύνδεση, αλληλοεπικάλυψη.

Οι ερμηνείες μέτριες ως κακές. Ακόμα και του Κοχ, ο οποίος, κατά την άποψή μου δεν είναι και πρώτης γραμμής, έτσι κι αλλιώς. Καλά, η Ντενέβ μάλλον έκανε αγγαρεία. Αν αληθεύει ότι ήταν μεγάλη ηθοποιός (δεν ξέρω, δεν έχω δει παλιές ταινίες της) προφανώς έκανε αγγαρεία ή ο Σμαραγδής κώλωσε επειδή είναι ‘‘όνομα’’ και την άφησε να κάνει ό,τι της έρχεται.Μουσική; Την άλλη μέρα δεν θυμόμουν ούτε νότα, ακόμα και από τις πιο δραματικές σκηνές (πού είσαι ρε Αγγελόπουλε με την Καραΐνδρου σου!).

Κάνω μία εξαίρεση για τη φωτογραφία (όχι σε όλη την ταινία). Υπήρχαν πλάνα που μου φάνηκε εξαιρετική. Αλλά εντάξει, ό,τι έπιασε το μάτι μου. Δεν είμαι ειδικός.

Αυτά, φιλενάδα, προς το παρόν. Εύχομαι καλή υπόλοιπη Κυριακή!


Τα λέμε (αργότερα, να ρίξεις μια ματιά και στο γραμματοκιβώτιό σου!)

Μωρός (1821 φορές) είπε...

Φαίνεται ότι μηδέ των σχολιαστών εξαιρουμένων το μόνο σμαραγδικό στοιχείο που προκαλεί ιστορικά σχόλια και σύνδεση με το παρόν, είναι η τοποθέτηση του Κολοκοτρώνη στο χώρο (δύσκολο θέμα ο συμβολισμός ε;). Το τι σήμαιναν Ρωσοτουρκικοί πόλεμοι με Ορλώφηδες, Μπενάκηδες, Κατσώνηδες, Ανδρουτσους, τι σήμαιναν Ιωσήφ Β' της Αυστρίας, γαλλικός διαφωτισμός και Βοναπάρτης, Ηπειρο-επτανήσια ώσμωση, μυστικές εταιρείες, παρίστριες ηγεμονίες με Μαυροκορδάτους, Μουρούζηδες, Υψηλάντηδες, Σούτσους,...Κατσαντώνηδες-Παπαθύμιους-Νικοτσάρες και συνθήκη Κιουτσούκ-Καϊναρτζή είναι γνωστά.

Αφού είναι γνωστά, περάστε αδιαμαρτύρητα στο κοντινότερο ταμείο της ΔΕΗ, στη συνέχεια πάρτε το μισθό σας και το 118xx για ραντεβού στον ΕΟΠΥ... μη ξεχνώντας ότι η λύση είναι πάντα "αριστερή". Και πριν αρχίσετε να βραχνιάζετε, ξεκαθαρίζω το γνωστό (αλλά ακατανόητο ακόμα) ότι το ζερβοδεξιό σύστημα είναι η νεότερη διχαστική απάτη, όχι μόνον το ένα του σκέλος.

Ως προς τις τεχνικές αδυναμίες της ταινίας, το καστ (κυρίως), τη σκηνοθεσία και το κέντρο βάρους του σεναρίου συμφωνούμε (και επαυξάνουμε)

demetrat είπε...

Λέφτηδες

Λόγω ελαιομαζώματος και συναχιού, τώρα είδα το σχόλιο.
Γιά να μην αισθάνεσθε ανεπαρκείς ως προς την Ντενέβ, οφείλω να καταθέσω ,που λένε ,πως η εν λόγω, ουδέποτε υπήρξε μεγάλη ηθοποιός,μιά Ντενίση σε γαλλική αναλογία υπήρξε, που έπαιζε τον κρυόκωλο υπερόπτη εαυτό της (εξ ου και η ανρική φαντασίωση της εποχής, ) σε διάφορες υπέροχες ταινίες, υπέροχων σκηνοθετών.
Οπότε τώρα που γέρασε, φαίνεται πως είναι και άσχετη.
Τώρα γιά την εξαίρεση της φωτογραφίες που λες.Καλά ας αφήσουμε τις υπέροχες φωτογραφίες ξένων παραγωγών.Με αγγελόπουλου , και βούλγαρη , συγκρινόμενες, παίρνουν μηδέν εις το πηλίκον.Οπότε τι να λέμε, όταν πλασσάρεις μιά ταινία, γιά δέκα πλάνα άν ήταν ωραία θα μιλήσουμε τώρα;.
Αν δεν συναπαντηθούμε αλλού, καλές γιορτές νάχετε.
φιλιά.
δ

demetrat είπε...

μωρέ (1821 ) αγαπητέ.

α, δόξα τω θεώ, που με ενημέρωσες, διότι αν και διαβασμένη δεν είχα αντιληφθεί πως αυτά τα δεκαπέντε πλάνα ήταν τα ορλωφικά ,ο διαφωτισμός, η συνθήκη του κιουτσούκ καϊναρτζή,η ιονιοηπειρωτικοκρητική όσμωση, και η φαγωμάρα των ελληνικών φατριών,και μπερδεύτηκα σε τέτοιο βαθμό, που όπως λες, την άλλη μέρα ,στη δεη, πήγα και τους έκανα σκηνή γιατί το πλάνο της συμβολικής σκηνής όπου ο κερατάς ευγνωμονεί τον εραστή ,δεν ήτο επαρκώς φωτισμένο , με αποτέλεσμα να μην φαίνεται το φωτοστέφανο.

Αυτό που επιεικώς ονομάζεις καστ, εγώ ακόμα δεν ξέρω πως να το ονομάσω.
το σενάριο!!! υπήρχε;

υ.γ
επειδή απο συμβολισμούς μας έχουν χωθεί στο κεφάλι και δεν βγαίνουν με τίποτα , κάτι ταξίδια στα κύθηρα, και κάτι νύφες και κάτι σαλό, και κάτι άλλες παλιατζούρες, καλό θα είναι, ο κυρ Σμαραγδής, όταν θέλει να κάνει ιστορικές βιογραφίες (ειδιά τόσο έντονων προσώπων ), να παραμένει εντός κι επι τα αυτά.Αλλιώς να το αποτέλεσμα:
Ένας γελοίος χαβιαροκόμος.
(το ονοματάκι σας;)
δ

Μωρός (1821 φορές) είπε...

Δηλαδή αφού τα πες, μετά τα ξανάπες τα δικά σου, πλην τα θες λιανά (τα δικά μου) για ν' απαντήσεις. Σύντομα:

Ποιος από μας ήξερε το Βαρβάκη; Τον λέει πουθενά η ιστορία; Όσο λέει για τον Ριζάρη, τους Ζωσιμάδες, τους Καπλάνηδες, τους Δομπόληδες... Μήπως λέει η ιστορία τίποτα ουσιαστικό για την "Εταιρεία των Φιλικών"; Ενώ λοιπόν ο Σμαραγδής εν μέσω κοινωνικής αποσύνθεσης κάνει το ιστορικό βήμα να δείξει ελάχιστα τον "ελληνικό" διαφωτισμό διωκόμενο από τους Κουντουριωτομαυροκορδάτους και τους δανειστές που βρίσκονταν πίσω τους, σεις ασχολείστε με το πλάνο και το προγούλι. Τυφλός είμαι; Τόδα. Είναι μέγας σκηνοθέτης ο Σμαραγδής; Αν ήταν, θα το ξέραμε. Να πω για Λαζοπαπακαλιάτηδες; Δεν χαλαλίζω πλήκτρα. Τόσα εκατομμύρια σχόλια για μπούρδες (μόνον), τη στιγμή που πεθαίνει κόσμος, τη στιγμή που οι δανειστές μας απαιτούν "χαράτσι" για το ιδιόκτητο σπίτι, μέσω των σημερινών μας κοτζαμπάσηδων. Αντίθετα: Μηδέν σχόλια για τα εκατομμύρια που έδωσαν όλοι αυτοί για την Επαναστατική ΕΤΑΙΡΕΙΑ που η ιστορία πίστωσε στον Ξάνθο!

Δηλαδή αν είμαι και κακόπιστος, άνετα σου καταλογίζω δόλιο αποπροσανατολισμό ή ασύγγνωστο νεοπλουτισμό.

Τώρα που κατάλαβες τι είπα και δεν υπάρχει περίπτωση "παρεξήγησης", συμφωνείς ότι αφού ο Σμαραγδής έδωσε 6,5 εκατομ. ευρώ για να μας πει ότι ο εμφύλιος ήταν υποκινούμενος, δεν θα πρεπε να μας πει και ποιοι ήταν οι αντίπαλοι; Έτσι, σαν χάρη, να μη σκοτωνόμαστε κι εμείς επί 200 χρόνια αν ήταν ταξική ή εθνική η επανάσταση, αν πέτυχε ή απέτυχε, αν είχε μικρή ιδέα ή μεγάλη.

demetrat είπε...

Μωρός (1821 φορές)


Σαφώς και τα δικά μου λέω και τα ξαναλέω.
Όπως και συ εξ άλλου , τα δικά σου.
Είτε με περιφραστικές ειρωνείες, είτε με σύντομη ανασκόπιση.

Γιά κανέναν δε λέει η ιστορία που μας μάθανε στο σχολείο.Γιαυτό ψάξαμε και παραπέρα.Όσοι θέλαμε.



Το θέμα είναι , πως εν μέσω αυτής της κοινωνικής αποσύνθεσης που ζούμε όλοι πλην νεόπλουτων κι τζουτζέδων, εσύ ανακάλυψες αγαθές προθέσεις στο ιστορικό βήμα του Σμαραγδή, ενώ εγώ εντελώς στεγνά, του καταλογίζω προθέσεις αρπαχτής.
Και ακριβώς επειδή το κάνει ο δημοσιοσχεσίτης εν μέσω ανθρώπων απελπισμένων που πεινάνε, πηδάνε απ τις ταράτσες,και ζούνε από τή σύνταξη της μάννας τους, του καταλογίζω και σκοπιμότητα γιαυτό το δήθεν εγχειρίδιο γνωριμίας της ελληνικής διαφώτισης.
Όπως επίσης διάλεξα με τον σχολιασμό του προγουλιού και των άλλων ηλιθιοτήτων, να κάνω να φανεί πως:ο άνθρωπος, ουδεμία διάθεση είχε να δείξει ή έστω να τσιγκλίσει κάποιον απο τους θεατές να μάθουν την ιστορία τους.
Γιαυτό και έκανε αυτόν τον απίθανο αχταρμά .
Ποιός κατάλαβε τί ήθελε να πει;
Μόνο καλά "διαβασμένος" θεατής μπορούσε να συγχρονιστεί με την ταινία μόνο και μόνο γιατί τα είχε ταχτοποιημένα στο κεφάλι του από πριν.

Μπορώ να πάρω το ζόγκ; Ούτε τον δόλιο αποπροσανατολισμό επιθυμώ ως ετικέττα , ούτε τον ασύγγνωστο νεοπλουτισμό .άν γίνεται .άν πάλι όχι ,θα προσπαθήσω να ζήσω μ αυτό.
Απ την αρχή κατάλαβα τι είπες και δεν συμφωνώ να μου πεί τίποτα ο Σμαραγδής εκεί που τον έχω κατατάξει..
Τίποτα απολύτως.

δ

Μωρός (1821 φορές) είπε...

Αυτό κατάλαβα κι εγώ απ την αρχή. Ότι στόχος σου είναι η μείωση των εισιτηρίων. Ο κοινωνικός σου αλτρουϊσμός (το ζονγκ) φτάνει μέχρι του σημείου της "προφύλαξής" μας από τα σινε-ατοπήματα που αντιβαίνουν προς την πονηριά την οποία στον Σμαραγδή αποδίδεις.

Αρπαχτή κάνει όποιος έχει ανοιχτά τα σχόλια και αρνείται τον διάλογο, όχι όποιος έχει εκτεθεί τόσες φορές επί τόσα χρόνια και έχει καταθέσει δημόσια και πειστικά, τα αντίθετα όσων αυθαίρετα και κακόβουλα τού καταλογίζεις επί του στόχου του.

Υπερασπίσου αγρικουλτούρα μου τους δολοφόνους (από Ανδρούτσο μέχρι Καποδίστρια) και τους ταχυδακτυλουργούς της ιστορίας. Να βάλω στοίχημα ότι ως "αντιστασιακή κατά της αρχής" έφαγες αδιαμαρτύρητα όλο το εκσυγχρονιστικό περιεχόμενο του ΣΚΑΙ-1821 λόγω σωστού μακιγιάζ και άρτιας σκηνοθεσίας; Ή μήπως εισπράττει το μπλογκ από το ΕΣΠΑ 2007-13 για κάθε χιτ στο ποστ;(ξαναπεράστε από την ΔΕΗ, και στα διόδια καθήστε πάνω στη μπάρα)

Όσο για την κατάταξη, είναι καθολικό το δικαίωμα.

demetrat είπε...

:Ο !!!!!!!!
ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑΧΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΧΑΑΧΧΧΑΧΑΑ
νάσαι καλά χριστιανέ μου.
Τον τελευταίο καιρό τα μόνα συναισθήματα που διαδέχονταν το ένα το άλλο ήταν ο θυμός και η οργή, εσύ πρόσθεσες την έκπληξη και την ευθυμία.
Νάσαι καλά.
Και μη σε χάσουμε .
Όποτε ξεμείνεις από παραστατικά, ξαναπέρνα.


υ.γ
αυτό με τις πληρωμές. εξακριβωμένο;
χα χα χα χα , νάσαι καλά.

δ