3 Απριλίου 2013

όταν έκλαψε η Άννα





Η μάννα μου είναι σε πολύ άσκημη κατάσταση.
Αφού περάσαμε από τα σαράντα κύματα , -πότε μπαίναμε στα καραβάνια των προσφύγων και φτάναμε  χειμωνιάτικα στο Μπερούτι ...,
πότε καταλαμβάναμε ξυπόλητοι πλην λεβέντες την Κορυτσά....,
πότε κατεβαίναμε  συν γυναιξί και τέκνοις  στην κηδεία του Πέτρουλα ....,
πότε  ανατρέπαμε με την αναντίρρητη οικογενειακή μας δυναμική   τη χούντα  ,
και πότε βοηθούσαμε τον ήλιο να σηκωθεί πάνω απ' την ελλάδα.....
Τέλος πάντων καταφέραμε να  βρούμε (σχεδόν) την ηλικιακή μας ισορροπία .

Ισως σ' αυτό έπαιξε καταλυτικό ρόλο και η τελευταία μας κουβέντα:
"-Μπορείς να μου πεις μωρή κοπέλλα γιατί δε βγαίνουνε στο δρόμο ; "
"-Τι να σου πω ρέ  μάννα... δύο πράμματα καταλαβαίνω εγώ.Ή υπάρχουν ακόμα καβατζωμένα άτομα μετά από 38 χρόνια , ή είναι τόσο διαλυμένος και σκιαγμένος ο κοσμάκης που δεν εχει τα κουράγια να βγει ".
Με κοίταξε  με νόημα  και βρήκε τη μόνη λύση που της απέμενε...
 -Δηλαδή; τι ; Να βγούμε πάλι στο βουνό;
.........................
Κατόπιν τούτου, διάλεξε να είμαστε σύγχρονοι της γερμανικής  κατοχής ,
αυτή να είναι στην ΕΠΟΝ ξανά, και όλοι  εμείς οι υπόλοιποι αγωνιστές γενικώς.
Η αλήθεια είναι , πως και γω κουράστηκα να προσπαθώ να την πείσω πως είμαι μικρότερή της, το είδα και λίγο φιλοσοφικά το πράμμα ,
όλοιθα γεράσουμεμιάμέρατισήμερατισεείκοσιχρόνια........
 .....Κι ύστερα , σαν να μου άρεσε κι όλας να μαθαίνω κάθε μέρα όλα αυτά τα μυστικά της ΕΠΟΝ  που έπρεπε να μεταφέρει σε σημειώματα μέσα στο αρβυλάκι της
..............................Σήμερα το πρωί με πήρε στο τηλέφωνο.
Ήταν ένα ράκος.
Προσπαθούσε να βρει σε ποιά ηλικία της ,αντιστοιχούνε αυτά που περνάμε.
-Παιδάκι μου , μου είπε κλαίγοντας  .......
Σε ποιά εποχή  ζούμε;
Στην Γερμανική κατοχή   ,ληστεύανε τις οικονομίες μας,  δημεύανε τα σπίτια μας, πείναγε ο κόσμος, εκτελούσανε ανθρώπους ,μας κυνηγούσαν οι γερμανοτσολιάδες , οι δοσίλογοι , και οι χίτες.
Είχαμε  και τότε Τσολάκογλου .Ταγματασφαλίτες και Γκαουλάϊτερ
(αυτό που κρατήσαμε την ίδια ορολογία από την γερμανική κατοχή του '40 είναι προκλητική   ευκολία θα έλεγα ) ,
ΌΜΩΣ  δεν πληρώναμε  ΚΑΙ εφορία αποπάνω!!
..............
-Καλά ρε μάννα , μη κάνεις έτσι , (είπα και γω να το αλαφρύνω λίγο )
σκέψου μόνο ,πως αφού δεν είμαστε πιά σε κείνη την εποχή , δε θα παραδώσουμε ούτε τα όπλα στη Βάρκιζα.
Το σκέφτηκε λίγο .

Να σε ρωτήσω , - μου λέει -

"-τα δύο δίκανα του πατέρα σου , εσύ τάχεις , ή ο Νίκος; "






δ.

17 σχόλια:

Fri είπε...

Τραγικές; Θλιβερές; Ποια είναι η λέξη η σωστή για να χαρακτηρίσω τις διαπιστώσεις;
Κι εκείνοι οι άνθρωποι έχουν περάσει πολλά δύσκολα, μιαν ανάσα να μην πάρουν, να μην είναι ελεύθεροι ούτε στα γεράματά τους;

demetrat είπε...

Δεν υπάρχουν λέξεις γιά να περιγράψεις αυτή την προδοσία Fri μου.Το θέμα είναι πως αυτοί, παρόλο που γέρασαν , παρόλο που πάλεψαν στα νιάτα τους και προδόθηκαν πολύ,αν τους βαστάγανε τα πόδια τους, πάλι στον αγώνα θα βγαίνανε .
ΣΕ ΑΝΤΊΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ
σε φιλώ.
δ

Fri είπε...

Και μένουμε για εμάς να λέμε 'ντροπή μας!'
Άντε να δούμε...

koulpa είπε...

δε ξέρω ρε παιδί μου.. δε ξέρω τι έχω κάνει λάθος.. ίσως τελιά.. η αυτοδικία να ήταν η μόνη λύση.. αν όχι στο πρόβλημα.. τουλάχιστον στην αισθηση του ανίσχυρου που με διακατέχει.. αλλά και πάλι.. πριν φοβόμουν για το τι μπορούσα να κάνω.. και τώρα για το τι ΔΕ μπορώ να κάνω..
καληνύχτα συνοδηπόρε.. :) :)

demetrat είπε...

Τί να σου πω βρε koulpa μη νομίζεις , εκτός από μιά μόνιμη λύσσα να τους πετσοκόψω και να μη μείνει ούτε δείγμα τους επί της γής , ψιλοχαμένα τάχω και γω .Μη νομίζεις δηλαδή ...

(οπότε όπως καταλαβαίνεις , μάλλον θα συναντηθούμε σε κανά γιουρούσι ΧΑ ΧΑ ΧΑ )

δ

nikos__alfa είπε...

«-τα δύο δίκανα του πατέρα σου , εσύ τάχεις , ή ο Νίκος; »


ΘΕΑ!!! :)

Ανώνυμος είπε...

Σε πεθύμησα κυρά ντομάτα μου..

παπούλης

Darthiir the Abban είπε...

Δεν βγαίνουμε στο δρόμο γιατί ο καθένας μας δεν εμπιστεύεται τον διπλανό του, οπότε προσπαθεί να μεγιστοποιήσει το όφελος για τον εαυτό του, μην πιστεύοντας ότι υπάρχει πιθανότητα να αποφασίσουμε όλοι μαζί για κάτι καλύτερο από αυτό και μη θέλοντας να καταβάλει τον απαιτούμενο κόπο.

Αλλά άντε να το καταλάβει η μάνα σου αυτό και μετά, άμα το καταλάβει, άντε να σου πει: Μα καλά, έτσι σας μεγαλώναμε εμείς;

BlueAthina Mesa sto Kazani είπε...

Πήγα να γράψω και είδα ότι τα έγραψε ο Άμπαν πριν από εμένα.

Χάθηκες δήμητρα!

(πρώηn αθηνόβιο, νυν blue athina)

demetrat είπε...

Νικάλφα

Θεά δε λές τίποτα.Οι συνειρμοί της την τελευταία διετία, όλο στο βουνό μας οδηγούνε . :))
δ

demetrat είπε...

ρε παππούλη, και γώ σας πεθύμησα.Πολύ.Αλλά είμαστε πολύ ανάργια το κέρατό μου μέσα.
δ

demetrat είπε...

απο τα τρία που είπες, πιστεύω μόνο στο τελευταίο.Κι όχι γιατί θεωρώ πως εμπιστεύεται ο καθένας τον διπλανό του, γιατί απλώς τον έχει χεζμένο.Περιμένουν τους άλλους να παλέψουν, σύν το γεγονός, πως κάποιοι νομίζουν πως θα γλυτώσουν γλύφοντας , έρποντας και λιβανίζοντας.
δ

demetrat είπε...

Αθηνά , χάθηκα γιατί βαρέθηκα να λέω τα ίδια και τα ίδια.Χάθηκα γιατί πηδιέμαι στις δουλειές του βουνού και του κάμπου, και επίσης χάθηκα γιατί θέλω να δείρω οποιονδήποτε παπάρα, οπότε όπως αντιλαμβάνεσαι , δεν είμαι και γιά μεγάλες κυκλοφορίες.
(γιατί έγινες μπλού;)
δ

BlueAthina Mesa sto Kazani είπε...

Είναι ένας τύπος που μου έχει γίνει κολιτσίδα (βλέπε ανάρτηση: ο ποσρνόγερας) και επειδή είναι λεπτή η θέση μου και δεν μπορώ επισήμως να εκφραστώ, αναγκάστηκα να μετακομίσω.

demetrat είπε...

καλή ανάσταση νάχουμε, και καλή πασχαλιά.

δ

LeftG700 είπε...

Φίλη Δήμητρα (και μονομάχισσα! ;-) ),


Διαπιστώνω, όχι για πρώτη φορά, ότι, εκτός από ντοματούλες, καλλιεργείς με πολύ ωραίο τρόπο και την τέχνη τής αφήγησης! Κι αυτή η τελευταία σου φράση... Τέλεια "καρφωμένη"! Ζήλεψα (με την καλή έννοια βεβαίως βεβαίως!) Μπράβο!

Εύχομαι Καλή Ανάσταση (εννόησε την ευχή όπως εσύ γουστάρεις) και Χρόνια Πολλά σ' εσένα, την οικογένειά σου και σε όσους αγαπάς!


Τα λέμε

demetrat είπε...

Fri
Στείλε μου το μέηλ σου , γιατί δεν το βρίσκω στο μπλόγκ σου .
Φιλά.
δ